Vanliga frågor & svar
FAQ
Här finns svaren på våra mest vanliga frågor. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta kundservice.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
När en beställning har registrerats hos oss skickas orderbekräftelsen till dig direkt efter att du har fått upp sidan ”Tack för din beställning” på skärmen. Kanske har den hamnat i din skräppost eller i spam? Eller kanske du hade skrivit fel på mailadress. Om du inte har fått orderbekräftelsen inom några timmar, kontakta oss på order@kidsnord.se, så hjälper vi dig.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Alla beställningar plockas och skickas från vårt lager behandlas fortlöpande och automatiskt därför kan inga ändringar göras i en beställning eller lägga till en vara i efterhand.
Hur lång ångerrätt har jag på köp av julklappar?
Under perioden 1. november till 24. december är ångerrätten utökad t.o.m. 15 januari.
Hur lång leveranstid har ni?
Vår normala leveranstid är 1-3 arbetsdagar, räknat från arbetsdagen efter att beställningen lagts. Vid förseningar som orsakats av oförutsedda händelser eller förseningar hos leverantör som kan påverka leveranstider.
Vad kostar frakten?
Vi har gratis frakt för beställningar över 999 kr. För beställningar under 999 kr är frakten från 59kr.
Vart är mitt paket?
När din beställning har skickats ifrån vårt lager skickas en leveransbekräftelse till din mail med ett spårningsnummer. Genom att klicka på spårningslänken i leveransbekräftelsen blir du omdirigerad till spårningssidan, där fyller du i ditt ordernummer samt mailadress för att spåra ditt paket.
Hur lång tid ligger paketet kvar på utlämningsställe?
Hämtningsfristen för alla paket är 7 dagar, om paketet inte hämtas ut inom 7 dagar returneras det automatiskt till oss.
Hur returnerar jag en vara?
Registrera din retur digitalt!
Hur mycket kostar en retur?
Returkostnad varierar beroende på produktens vikt och mått. Returavgifter kan du läsa på Köpvillkor. Detta belopp justeras i samband med återbetalningen.
Hur byter jag en vara?
Vi erbjuder inga byten utan hanterar detta som en retur.
Kan jag vägra att ta emot mitt paket?
Hämtar man inte ut sitt paket inom 7 dagar returneras paketet automatiskt till oss, och det debiteras en returavgift på 299,- per paket.
Hur reklamerar jag på en vara?
Om du upptäcker fel eller defekter på produkten vänligen kontakta oss på e-post order@kidsnord.se med ditt ordernummer, ytterligare beskrivning av felet och en kort film eller bilder som visar felet på varan. Vi påminner om att reklamationsrätten inte omfattar normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller användningsfel.
Hur gör jag om jag har fått fel vara?
Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundservice. Detta ska ske inom 3 dagar efter att du mottagit leveransen.
Hur gör jag om jag har mottagit en skadad vara?
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till vår kundservice så hjälper vi dig.
Vilka olika betalsätt finns det?
Kontakta oss
Kontakta vår kundservice telefon 010-168 97 99 ( öppen 09 – 12 på arbetsdagar ).
Vi svarar på frågor som rör köp/beställning inom 48 timmar på vardagar order@kidsnord.se.
Är det något du undrar över eller saknar i vårt utbud så är du mer än välkommen att höra av dig till oss info@kidsnord.se.
Kids Nord AB Org.nr 559430-4783