Sök

Vanliga frågor & svar

FAQ

Här finns svaren på våra mest vanliga frågor. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta kundservice.

När en beställning har registrerats hos oss skickas orderbekräftelsen till dig direkt efter att du har fått upp sidan ”Tack för din beställning” på skärmen. Kanske har den hamnat i din skräppost eller i spam? Eller kanske du hade skrivit fel på mailadress. Om du inte har fått orderbekräftelsen inom några timmar, kontakta oss på order@kidsnord.se, så hjälper vi dig.

Alla beställningar plockas och skickas från vårt lager behandlas fortlöpande och automatiskt därför kan inga ändringar göras i en beställning eller lägga till en vara i efterhand.

Under perioden 1. november till 24. december är ångerrätten utökad t.o.m. 15 januari.

Vår normala leveranstid är 1-3 arbetsdagar, räknat från arbetsdagen efter att beställningen lagts. Vid förseningar som orsakats av oförutsedda händelser eller förseningar hos leverantör som kan påverka leveranstider.

Vi har gratis frakt för beställningar över 999 kr. För beställningar under 999 kr är frakten från 59kr.

När din beställning har skickats ifrån vårt lager skickas en leveransbekräftelse till din mail med ett spårningsnummer. Genom att klicka på spårningslänken i leveransbekräftelsen blir du omdirigerad till spårningssidan, där fyller du i ditt ordernummer samt mailadress för att spåra ditt paket.

Hämtningsfristen för alla paket är 7 dagar, om paketet inte hämtas ut inom 7 dagar returneras det automatiskt till oss.

Registrera din retur digitalt!

Returkostnad varierar beroende på produktens vikt och mått. Returavgifter kan du läsa på Köpvillkor. Detta belopp justeras i samband med återbetalningen.

Vi erbjuder inga byten utan hanterar detta som en retur.

Hämtar man inte ut sitt paket inom 7 dagar returneras paketet automatiskt till oss, och det debiteras en returavgift på 299,- per paket.

Om du upptäcker fel eller defekter på produkten vänligen kontakta oss på e-post order@kidsnord.se med ditt ordernummer, ytterligare beskrivning av felet och en kort film eller bilder som visar felet på varan. Vi påminner om att reklamationsrätten inte omfattar normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller användningsfel.

Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundservice. Detta ska ske inom 3 dagar efter att du mottagit leveransen.

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till vår kundservice så hjälper vi dig.

Vi använder Klarna som vår betalningspartner. Med dem erbjuder vi betalningslösningar så som faktura, Swish, kortbetalning samt direkt- och delbetalning. Väljer du faktura som betalningslösning skickas den till din angivna mailadress så fort försändelsen har lämnat vårt lager.
Du kan läsa mer om Klarnas tjänster på deras hemsida. 

Kontakta vår kundservice telefon 010-168 97 99 ( öppen 09 – 12 på arbetsdagar ).

Vi svarar på frågor som rör köp/beställning inom 48 timmar på vardagar  order@kidsnord.se

Är det något du undrar över eller saknar i vårt utbud så är du mer än välkommen att höra av dig till oss info@kidsnord.se

Kids Nord AB Org.nr 559430-4783

Varukorg

Färg

Gå inte miste om exklusiva erbjudanden och de senaste nyheterna!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få 15% rabatt!

Bli först med att få veta när vi släpper nya produkter och exklusiva erbjudanden.

Genom att klicka på PRENUMERERA så godkänner du att ta emot marknadsföring till den angivna mailadressen. Se vår integritetspolicy.

0